Slecht in afspraken... - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu Slecht in afspraken... - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Slecht in afspraken...

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

31 Maart 2013 | Hong Kong, Sha Tin Wai

Jaja, ik weet het een hele week te laat, wat slecht. Maar hallo, hier ben ik weer... Het is hier nu zondag avond, 1e paasdag, buiten branden weer die duizenden lichten van de mensen die hun lichten nog wel hebben branden. En ik ben er eigenlijk nog niet achter of dat ook heel uitgebreid hier wordt gevierd. Ik zat vandaag weer veilig op mijn kamertje. Binnen gebleven voor het slechte weer wat ik verwacht had en wat natuurlijk dan juist niet komt! Maar morgen ga ik weer een dagje weg, ik ga samen met Fandy naar Kadoorie Farm, dinsdag weer werken, en woensdag avond met Eefje naar de horse races.. Dat moet ik toch echt wel een keer gezien hebben voordat ik hier weg ga.

En voor die gene die het nog niet weten. Ik kom eerder naar huis! Ik zou eigenlijk mijn examen hier maken, maar na nader inzien heb ik toch besloten dat ik fijn naar huis wil om daar in mijn vertrouwde omgeving en met alle mensen met wie ik al 3 jaar omga deze opleiding af te sluiten. Je hebt daar maar 1 keer de kans voor. Dus dat wil ik gewoon op de juiste manier doen. Ik zou eigenlijk het weekend van 22 juni thuis komen maar nu kom ik 2 juni aan in Nederland. Ik weet dat ik hier, in Hong Kong, ook maar 1 keer ben. Maar na 3 maanden hier, ben ik er toch wel achter gekomen dat dit niet mijn thuis is. Dat had ook niemand van mij verwacht en dat heeft ook niemand van mij gevraagd. Maar ik had verwacht dat dit een plek zou zijn waar ik 100% mijzelf kon zijn... Maar, als ik eerlijk ben is het thuis, in Nederland. Toch echt het allerfijnst! Met mijn familie, vrienden, meiden van de dansgroep, mijn lieve lieve collega's, de mensen met wie gewoon spontaan een praatje gaat maken en natuurlijk niet te vergeten onze lieve Pleun... Thuis is de plek waar ik hoor, het heet ook niet voor niks thuis, maar het is voor mij nog geen tijd om te vertrekken. Ik waardeer echt wat ik de laatste jaren heb opgebouwd thuis, hoe ik gegroeid ben in dingen.

Het is totaal niet dat ik dit avontuur niet leuk vind, ik vind het echt geweldig! Zo'n grote stad en zoveel verschillend met thuis. Mijzelf beter leren kennen en nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vriendinnen die ook heel speciaal voor mij zijn geworden. De kleuren en geuren zijn hier zo anders, oke.. van de geuren geniet ik niet altijd, haha! Het uitzicht wat ik hier heb, over het water en al die flatgebouwen, wonen op de 30ste verdieping in een flat vol met lokale mensen. Die na 6 keer met je in de lift gestaan te hebben je nog steeds vreemd aankijken of nu juist eindelijk contact proberen te zoeken. Maar helaas, ik spreek nog steeds geen woord Cantonees... Fandy doet goed haar best om mij dingen te leren, maar eigenlijk zie ik haar daarvoor weer net iets te weinig. Verder ben ik echt verbaasd van mijzelf dat ik zo'n motivatie en doorzettingsvermogen heb. Wie had er ooit verwacht dat ik 3 x per week zou gaan hardlopen dat nu al zo'n 9 weken doe? Ik word er niet echt voor beloond, maar ik ga toch door. Er zijn ook nog genoeg dingen die ik hier wil zien, dus ik wil nog niet naar huis hoor! Niet totdat Hong Kong gezien is voor mij. :)

Dus back to waar dit blog voor bedoelt is, mijn avonturen. Jaja, ik weet dat mijn vaste lezers niet kunnen wachten op een nieuw verhaal. Mijn blog is al zo'n 1800 keer bekeken, is dat niet stoer?

Even nog iets nieuws, het is dan eindelijk al een paar weken zover, Mooy & More is ONLINE OP FACEBOOK! Neem allemaal een kijkje en vergeet vooral mijn pagina niet te Liken!!!

Vorig weekend ben ik met Eefje op pad geweest, ze noemt het "Marloesdag" wat ik eerlijk gezegd wel prettig vind. We zijn naar het Lantau Island geweest. Na een lange tocht met de MTR en de Ferry (een veerboot) kwamen we aan in Moi Wo. Eef kwam op het geweldige idee om te gaan fietsen... Waren wij even blij dat dat geweldige plan niet door is gegaan. Toen we in de bus zaten ging alles omhoog, hahaha! Op weg naar de Big Boeddha... en wie zegt dat die niet indrukwekkend was heeft poep in z'n ogen gehad. WOW WAT GAAAAAAAAF! echt een mega big big boeddha! Dus daar wat foto's gemaakt. Jaja, ik weet dat jullie die willen zien. Maar die laat ik jullie wel persoonlijk zien. Ik zal er voor zorgen dat er snel een fotoboek klaar ligt om naar de drukkerij te gaan. Dan kan ik alles vertellen. Bij de Big Boeddha ligt een klooster, daar hebben we ook nog een kijkje genomen.

Daarna zijn we met de bus naar Tai Po gegaan. Een erg indrukwekkend dorpje. Als je ooit hier komt, moet je daar zeker een kijkje gaan nemen. Hoe de mensen daar leven is voor mij echt magic.... Zo apart... allemaal huisjes op palen in het water gebouwd, de helft is in elkaar gevallen en daar naast stond dan weer een gewoon huis. Op een begeven moment liepen we ook gewoon door een huis heen, waar een kindje tv zat te kijken. Daar voelde ik mij niet zo prettig bij. Maar echt een "eyeopener".. ik heb hier wel elke keer het gevoel dat als ik van iemand wat koop ik ze meer geld moet geven.. maar dan denken ze weer dat ik hun zielig vind wat ook zo is... dus ja. Ze hebben hier zo'n speciaal belle blaas lijm wat ik thuis ook ooit heb gehad, echt super leuk! als ik die nog tegen kom neem ik een hele haffel mee naar huis. Dan voel je je echt weer even kind haha!

Gisteren ben ik naar de Yuen Yuen instituut.. eet taxi genomen om daar te komen. Dik opgelicht, ik word alleen maar opgelicht deze tijd. ik moest 50 dollar betalen. en op de terug weg maar 27!! Maar in ieder geval... ik kwam dus eerst bij een tempel... super mooi! en ik heb een echte monnik gezien. :) daarnaast stond dus dat Yuen Yuen gebouw... niet zo boeiend... En toen ik daar op de minibus stond te wachten begon het echt te storten met regen... dus heb ik toch maar de taxi gepakt.

Vandaag lekker een dagje binnen... er stond een eiland op de planning maar dat ga ik niet doen met dit weer. En er ligt nog een ananas op mij te wachten in de koelkast dus die ga ik maar een doden, MOEHWAHAHA. ;) Ik laat weer van mij horen, tot snel!

Liefs, Marloes

  • 31 Maart 2013 - 17:45

    Annet:

    Weer leuk geschreven Marloes, en als je hier geen tijd voor hebt geeft toch niets het is beter dat je meer tijd steekt in het bezichtigen van alle bezienswaardigheden en met van alles wat er te zien en doen is in HK.
    gr Annet

  • 31 Maart 2013 - 17:59

    Toos Claessens :

    Ha marloes, voordeel van een tijdje niet schrijven is dat je veel nieuwe dingen kunt vertellen :-) . Ik had al op Facebook gezien dat je een beetje eerder naar huis komt voor examen. Blijven nog een aantal weekjes over om te genieten van je avontuur. Ik ga deze week met je mama koffiedrinken , lekker bijkletsen en natuurlijk de laatste nieuwtjes over jou :-)
    Veel plezier en ook veel leermomenten en geniet , geniet, geniet xxx

  • 31 Maart 2013 - 21:46

    Monique Vreeswijk:

    Hey lieverd, weer mooi geschreven. En ik ben blij dat je je thuis bij ons op de Tongelreep vindt, en niet in die enorme flat in Hongkong. Home is where the heart is, en dat is gelukkig bij ons. Dikke kus :-*

  • 01 April 2013 - 00:07

    Jelmer Vreeswijk:

    He lief zusje,

    Hier een berichtje van mij. Wat schrijf je toch leuk over al je avonturen in dat verre, verre Hongkong. Geniet nog van die laatste twee maanden die je daar zit, de tijd vliegt voorbij.

    Wat fijn om te lezen dat je leuke mensen hebt leren kennen en dat er zoveel te zien is daar aan de andere kant van de wereld. En wat voelt het goed om te lezen dat je zo trots bent op jezelf door wat je hebt bereikt in de afgelopen maanden en hoe je gegroeid bent voor jouw gevoel. En als laatste.. het voelt het beste om te lezen dat je thuis als je 'thuis' ziet.

    Veel plezier morgen bij Kandoorie Farm en we zien je nieuwe blog wel verschijnen!

    x Jelmer


  • 02 April 2013 - 12:24

    Hannie:

    Goh Marloes, wat maak je veel mee! Op alle gebieden. Je ziet veel maar maar jouw beleving in alles is enorm. Wat zullen ze thuis blij zijn met de simpele woorden dat thuis - bij jullie thuis is! Je mag trots zijn op alles wat je in deze maanden hebt geleerd. Maare blijf wel schrijven op dit blog zolang je daar nog bent, ik vind het zo gezellig om te lezen.

  • 04 April 2013 - 11:38

    Ann Struik:

    Where can I find all the super photos? I'm really happy that you are having such a wondeful time.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: