Mijn grote avontuur zit er op... - Reisverslag uit Lantau Island, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu Mijn grote avontuur zit er op... - Reisverslag uit Lantau Island, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Mijn grote avontuur zit er op...

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

31 Mei 2013 | Hong Kong, Lantau Island

Dat was het dan, mijn grote avontuur zit erop. Het is nu 11:15 en over 1 uur precies ga ik de lucht in. Over 13 uur ongeveer zie ik mijn lieve papa en mama weer, wat heb ik ze gemist! Na 5 maanden aan de andere kant van de wereld in mijn uppie... Ik voel me zo dubbel op het moment. Ik ben blij dat ik naar huis ga, maar ik heb hier nu ook een leven opgebouwd. Toch iets wat je achter moet laten en iets wat nooit meer terug komt. Ik ben erg trots op mijzelf dat ik dit gedaan heb. Wauw, ik heb gewoon een half jaar in Hong Kong gewoond! Wat een geweldige stad, ookal vond ik het echt niet allemaal even leuk. Maar als ik nu terug kijk, nee ik had het echt niet willen missen. Ik heb zoveel leuke en lieve mensen ontmoet, het was echt een super mooie en leerzame, ja vooral leerzame ervaring. Ik heb zoveel geleerd, ik ben zoveel gegroeid... een paar weken terug zei ik dat ik niks veranderd was... maar als ik terug kijk naar de afgelopen 5 maanden heb ik toch heel veel dingen gedaan die ik thuis nooit zou doen. Het zit er gewoon op.... ik ga dadelijk weet terug naar mijn "oude" leven. Met een levenservaring op zak, en dat op 19 jarige leeftijd... Ik had dit echt nooit ben mijzelf verwacht... Ik heb veel momenten gehad dat ik naar huis wilde. En toch zit ik hier maar mooi! Aan het einde, mijn hele stage vol gemaakt en ook nog is met een GOED afgerond... Mijn engelse taal is echt enorm verbeterd, ik heb een verslag ingeleverd van 12 kantjes tekst in het engels, wat ik een half jaar geleden ook nooit voor elkaar had kunnen krijgen. Ik heb zoveel geleerd hier, van de mensen om mij heen, het bedrijf, mijn leuke collega's Koen en Cola. En Cola, wat ga ik haar missen, wat een mooi mens. Gelukkig zijn er ook nog veel mensen die ik nog wel sneller terug zie in de toekomst.

Ik ga nog even een beetje ontspannen, hopelijk kan ik nog een beetje slapen in het vliegtuig... anders word het een lange reis.

Ik neem voor nu afscheid van Hong Kong (oh jee, daar ga ik weer....) Maar echt niet voor altijd... Hong Kong heeft een speciaal plaatsje in mijn leven gekregen. En hiermee heb ik ook een periode in mijn leven afgesloten. Ik ga op weg naar de toekomst, kijk vooruit en geniet van het leven. Tot ziens Hong Kong, we zien elkaar.

(Ik schrijf thuis nog een andere blog, ik heb hier namelijk niet zoveel tijd. En ja, ik ben een beetje emotioneel dus ik weet niet zo goed wat ik moet vertellen en ik vergeet de helft.)

  • 31 Mei 2013 - 20:19

    Mama:

    Even slikken en een traantje wegpinken....nog een paar uurtjes.... zo fijn.

  • 31 Mei 2013 - 20:31

    Hannie:

    Goede reis Marloes!

  • 31 Mei 2013 - 20:48

    Rob. :

    Tot gauw weer xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 1848
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: