Tijd voor een update! - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 Mei 2013 | Hong Kong, Sha Tin Wai

Zo, daar zijn we weer. Nog iets minder dan 2 weken en dan zit het er alweer op. De afgelopen weken is er niet meer zoveel gebeurd, maar ik zal proberen om er een leuk verhaaltje van te maken, haha.

Zoals iedereen weet hebben we nu een Koning, en dat is ook in Hong Kong gevierd door de Nederlanders. Het is natuurlijk al een ervaring om zoiets mee te maken, maar om dat nou net hier in Hong Kong te mogen zien, wauw dat was wel gaaf hoor! Samen met wat vriendinnen ging ik naar het Consulaat, daar kwamen alle Nederlanders bij elkaar. Ik dacht dat het een nette gelegenheid was, maar zo dacht niet iedereen erover. En en en ze hadden bitterballen! :) Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik dat niet zo erg mis, haha! Eigenlijk zouden we later die avond nog op stap gaan, maar ik heb toch besloten om gewoon naar huis te gaan.

En toen, de volgende dag kreeg ik een berichtje van Ilona dat hun zoontje Daan is geboren! Wat een geweldig nieuws om de dag te starten! En wat is het een knapperd, ik hoop hem snel te mogen ontmoeten als ik thuis kom.

's Avonds ben ik uiteten gegaan met Eefje, Nalanda en Stuart. Eigenlijk zouden we BBQ gaan doen maar het weer zat niet echt mee. Toen zijn we maar voor Chinees gegaan wat ik eigenlijk nog steeds niet zo lekker vind, maar het was goed te doen deze keer. :)

Ik ben ook nog een dag met Fandy op stap geweest, eerst zijn we naar een shopping mall geweest, die was echt suuuuuper lokal en goedkoop! Ik heb bijna niks gekocht, waar ik toch wel blij me ben, haha! Echt enorm gezellig, jammer (en misschien ook wel goed) dat ik die plek niet eerder heb gevonden. Vele kleine winkeltjes van 2 bij 2 meter, BOM-vol met spullentjes. Erg leuk, we moesten helaas optijd weg omdat we uitgenodigd waren om met vrienden te gaan eten. Nou, je raad nooit wat het was...CHINEES AGAIN! Hahaha, en dat terwijl Fandy en ik altijd voor Sushi gaan, was dat even een tegenvaller zeg. Maar de avond was erg gezellig. Daarna ben ik nog even snel boodschapjes gaan doen voor de volgende dag.

En jaja, het is dan eindelijk gebeurt! Ik ben op de Peak geweest, met het treintje! Nou, die gaat echt stijl omhoog! Ik was blij dat ik ervoor gekozen had om met de bus terug te gaan. Boven aangekomen met het treintje kwam je eigenlijk meteen in een grote shopping mall terecht. En na een paar roltrappen omhoog kwam je dan eindelijk bij HET uitzicht. Het was erg mooi, helaas had ik een slechte dag uitgekozen. (Dat bleek achteraf) Maar goed, ik ben er toch geweest.

Die dag erna zondag 5 mei, ben ik naar het Art Museum geweest... Zoals ik op het begin van mijn verhalen heb verteld ben ik al naar verschillende museums geweest. Ik moet eerlijk toegeven dat de buitenkant interessanter was dan de binnenkant.... het was alleen maar Chineese schilderkunst, ik snap daar niet zoveel van. Dus het is ook niet echt interessant voor mij. Na mijn rondje door het museum werd er op het einde omgeroepen dat er 4 muziekanten onder in de lobby muziek zouden gaan spelen. Daar ben ik nog 1 sessie gaan luisteren, was wel mooi om te horen!

Toen ik klaar was met het Art Museum ben ik opzoek gegaan naar de Ashley Road, (een straat met verschillende eettentjes) ondertussen kwam ik nog voorbij de gigantische "Rubber Duck". En niet normaal hoeveel mensen daar waren, ik dacht echt wat is hier nu weer aan de hand... en toen in de verte zag ik zo'n geel vlak. Echt niet normaal, ik was blij toen ik in een eettentje aan mijn miro-soepje zat.

De week daarna heb ik eigenlijk niks meer gedaan, het is hier ook zo ontzettend heet... Ik ben nog een keer op 'n zaterdag gaan zwemmen in een zwembad bij mij in de buurt, er waren alleen maar mannen. Dus ik voelde me niet echt op mijn gemak, haha.

Afgelopen zaterdag ben ik met Leah nog een keer naar Stanley geweest en als laatste stond nog op mijn lijstje Repulse bay, dit is een groot strand met een tempel. Het was een hele warme maar wel gezellige dag. EN ik heb dan eindelijk een kimono! :) Een hele mooie groene met goud bewerkt, ik ben er erg blij mee!

Nou, ik heb nog 10 dagen hier in Hong Kong en dan zit mijn avontuur er alweer op. De tijd begint nu toch wel snel te gaan. Ik geniet nog van de laatste dagen en dan zie ik jullie weer in Nederland.

Tot snel,

Liefs, Marloes

  • 21 Mei 2013 - 07:31

    Ine Raaijmakers:

    Hey Marloes,

    Wat schrijf je leuke verhalen zeg, zelfs als er niet veel gebeurd, weet jij er toch iets leuks van te maken. De laatste loodjes zijn in zicht en dan kom je alweer terug naar Nederland. Je hebt het dan toch maar weer mooi geflikt! Een geweldig avontuur wat niet veel mensen je na kunnen vertellen. Nog heel veel plezier daar, deze laatste 10 dagen en tot gauw. Groetjes van ons allemaal x

  • 21 Mei 2013 - 08:13

    Rene Choufoer:

    Hee Marloes,
    Weer mooi verhaal, ook wij kijken uit naar je terugkeer, we willen graag de verhalen live horen, geniet er nog van en we gaan je zien.

  • 21 Mei 2013 - 08:26

    Mama:

    Wij zijn er klaar voor en kijken ernaar uit om je te zien. Kom maar op!!! :-x

  • 21 Mei 2013 - 09:15

    Annet Choufoer:

    Ha marloeske

  • 21 Mei 2013 - 14:56

    Hannie Van Grootel:

    Ha Marloes,

    ik heb er wederom van genoten. Leuk om jou belevenissen zo te kunnen lezen en een heel klein beetje mee ervaren. Nog fijne dagen daar, en goede vlucht naar huis.

    groeten
    Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: