De afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu De afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

De afgelopen 2 weken

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 April 2013 | Hong Kong, Sha Tin Wai

Zo, daar ben ik weer. Er zijn nog iets meer dan 6 weken over dat ik hier in Hong Kong ben. Er zijn ook nog maar en paar dingen die op mijn "too do" lijstje staan. Ik heb de afgelopen maanden alles afgestreept wat waar ik ben geweest in mijn "Magic Book" Dat is het boekje wat ik van Oma Truus heb gekregen en waar echt alles in staat wat je moet weten. Sommige museums en lange wandeltochten heb ik overgeslagen. Ik weet gewoon dat ik niet vrolijk word van uren hiken, dus dat doe ik dan ook maar niet.

Als eerste wil ik even zeggen dat mijn laptop overleden is, hierdoor zal je niet zoveel meer van mij horen op deze blog en zal ik tijdelijk niet aanwezig zijn op Mooy & More. Maar ben niet bang, ik bewaar al mijn foto's en inplaats van typen zal ik mijn verhalen schrijven en later in de computer over typen. Ik ga dit weekend wel op zoek naar een nieuwe telefoon. Dan kan ik in ieder geval weer thuis Facebook gebruiken en Whatsappen met het thuis front.

Voor de aankomende 6 weken staat er nog het volgende op de planning: Chinees kerkhof, Haven Aberdeen, Ap Lei Chau, Floating Restaurants, Deep Water Bay, Repulse Bay, Shek O (dit gaat alleen maar door als ik behoefte heb aan een stranddagje), Lei Yeu Mun en de Tin Hau Temple. Dus nog genoeg te doen. Verder ga ik nog naar verschillende markten om souveniers te halen. Als er wat fatsoenlijks tussen ligt.

Eigenlijk is voor jullie meer interessant wat ik de afgelopen weken heb gedaan. En dan moet ik alweer ver terug denken. Gelukkig hou ik een agenda bij, dus dan kan ik weer even terug kijken wat ik gedaan heb. Oke, daar gaan we weer!

Op 1 April ben ik met Fandy naar de dierentuin geweest. Ik heb al eerder een poging gedaan om daar te komen. Maar ik was 5 minuten te laat dus mocht ik niet naar binnen. En toen zat daar ook nog is een MEGA grote aap. En ja, ik dacht eerst ook "Ohh schattig aapjes!" Maar deze zijn echt groot en eng. Maar goed, wij dus naar de dierentuin. Volgens mij ben ik er maar 30 minuten geweest als het niet korter is. Want een stom iets zeg. Daar ga ik dus niet meer heen. Op een of andere manier heb ik gewoon een hekel aan insecten en alles wat geen normaal Nederlands huisdier is. Dus we zijn verder gegaan naar een dorpje Tai Po, daar heb je een markt, zoals elk dorpje of stad een markt heeft. Erg gezellig! Alle kleuren en geuren van fruit. Super! Niet alles ruikt even lekker. Maar goed, ik kan niet alles hebben he!

Op woensdag zou ik eigenlijk naar de Racecourse gaan, ik noem het altijd Race horse, omdat het paarden zijn die racen met elkaar net zoals in die films. Hier is dat echt een wekelijks iets. En Charles vertelde mij in het begin van mijn stage dat dit ook de enige manier is om hier in HK geld te kunnen winnen. Maar goed, dit moet ik ook nog een keer ergens doen. Want dit is op die woensdag niet door gegaan.

Op 4 April was ik weer vrij. Er was een festival lees ik hier nu op de kalender. Niks van mee gekregen... "Ching Ming Festival" Op deze dag ben ik naar Lamma Island geweest. Na een tochtje met de Ferry van ongeveer 30 minuten kwam ik aan op het eiland. Mijn eerste indruk was... is dit het? Maar toen ik verder het dorpje in liep was het erg leuk! Maar ook echt een toeristische plek. En ik ben toch wel meer van het echte leven zien hier. Het was wel erg mooi, veel foto's gemaakt en lekker gegeten. Die foto's zien jullie dus niet verschijnen, tenminste niet zolang ik hier in HK ben. Sorry daarvoor... maar ik kan geen leven blazen in mijn computer.

Zaterdag 6 April ben ik eerst gaan shoppen met Leah, een vriendinnetje van hier uit Amerika. Daarna samen met Eefje en Stuart naar de nationale pillow fight day. Erg grappig om te zien, daarna zijn we taco's gaan eten in een mexicaans restaurantje. Dat eten bestellen is ook echt elke keer een uitdaging voor mij. Volgens mij lust ik ook meer dan dat ik denk, dus vanavond (vanavond ga ik met wat mensen van de Universiteit Koreaans eten) zal ik is wat sneller mijn keus gaan maken.

De zondag en ook laatste dag van mijn "lang weekend" ben ik naar het trappisten klooster gegaan. Ik dacht dat de tempel ernaast het klooster was, deze tempel was erg mooi! Aan dat trappisten klooster heb ik niet zoveel tijd besteed. Overigens begon het echt te stormen! Ik was nat tot aan mijn onderbroek en ook een beetje bang dat mijn camera het niet meer zou doen. Gelukkig leeft die nog wel. Snel de taxi naar huis genomen, en de rest van de dag binnen gezeten.

Zaterdag 13 april ben ik samen met Leah naar het Cheung Chau Island geweest, het was erg mooi! Allemaal bootjes, kleuren, toeristen... En daar heb ik ook veel "Secret Beauties" gespot. Secret Beauties is een onderdeel van Mooy & More op dit moment. Natuurlijk omdat ik nu hier ben zie ik dingen die mooier zijn of specialer dan thuis. Maar ik ben er van overtuigd dat we in Nederland ook Secret Beauties hebben. Leah en ik hebben die avond in Central samen wat gegeten. Daarna zijn we allebij onze eigen weg naar huis gegaan. Eigenlijk zou ik die avond naar een verjaardagsfeestje gaan. Maar omdat ik nog steeds erge hoofdpijn hard van het hardlopen die ochtend heb ik dit maar overgeslagen.

Afgelopen zondag heb ik Hot Pot gedaan met vrienden van de Universiteit, Hot Pot is het volgende: Je hebt een grote pan op het vuur met boulion of sate erin. de sate is hier niet hetzelfde als in Nederland. Laten we zeggen dat het niet ook een doorschijnend goedje is. Maar goed, je hebt dus die pan met kokend water. Vervolgens ga je naar een soort buffet, je pakt een mandje en stopt daar alles in wat je lekker vind. Je hebt echt super veel dingen. van garnalen en noedels tot ingewanden en tentakels. Die ingewanden heb ik niet geprobeerd, maar wel oester, schelpjes, vissenhuid, inktvis poten, en nog veel meer. Het valt ook allemaal wel mee hoor! Het is lang niet zo erg als dat het lijkt en nu klinkt.

's Maandags ben ik na lange tijd weer gezellig wat gaan eten met Annemarelle, Sushi natuurlijk! Het klinkt nu alsof alleen het eten hier interessant is, of het enige is wat ik hier doe. Maar het is hier makkelijker en goedkoper om gewoon uit eten te gaan. Ook de perfecte kans om je sociale leven een beetje op pijl te houden.

Dit weekend weet ik nog niet precies wat ik ga doen, behalve dat ik zondag met Fandy ga zoeken voor een nieuwe telefoon zodat ik op z'n minst nog contact kan hebben met thuis.

x Liefs, Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: