Met een vervolg... - Reisverslag uit Sha Tin, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu Met een vervolg... - Reisverslag uit Sha Tin, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Met een vervolg...

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Maart 2013 | Hong Kong, Sha Tin

Zo, het is al weer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Maar op deze zondag middag heb ik daar wel even tijd voor. ;) Ik ben hier nu 9 weken, en het bevalt tot nu toe nog steeds goed. Ik ben alweer op de helft van mijn verblijf hier. En ik moet nog zoveel dingen gaan bekijken, voordat ik het weet ben ik weer terug bij mijn “saaie” leventje thuis. Maar ook dat mis ik nog steeds wel een beetje. Maar goed, tot eind Juni geniet ik van het levendige Hong Kong. En doe ik mijn best om mijn stage goed af te ronden. Zodat ik ook weer verder kan thuis.

Ik doe nog steeds wekelijks hardlopen en tennis, het roeien is nog steeds niet begonnen en de cursus Cantonees is ook niet door gegaan… Ondertussen heb ik nog wel veel andere dingen gedaan, nu ik zo terug denk. Ik ben naar 2 borrels geweest, een voor Nederlandse studenten, en een voor alle Nederlanders. Bij de borrel voor Nederlandse studenten heb ik Fandy ontmoet. Een lokaal meisje van hier. (logisch, lokaal) Zij gaat binnenkort naar Nederland om daar te gaan wonen. Helaas wel helemaal in Amsterdam. Maar we hebben het super gezellig samen dus we zullen elkaar vast wel ontmoeten opnieuw, thuis. Ze heeft deze week haar “ik wil naar Nederland” examen gehaald. Hiervoor moest ze de Nederlandse taal leren. Ik heb haar hierbij geholpen, een beetje… Nu is het haar klus om mij Cantonees te leren… Maar ook dat gaat tot nu toe nog wel oke.

Veel vrienden van hier zijn nu bezig met hun studie… dus hebben in het weekend niet echt veel tijd om dingen te gaan doen en zien. Dat vind ik wel heel erg jammer. Maar oke, ik ga vandaag een planning maken voor wat ik wanneer ga zien. En als ze mee willen dan gaan ze mee. Anders moet ik ’t toch echt in mijn eentje uitzoeken. Geen probleem, ik heb mijn camera. (probeer nog steeds ergens een goedkoop ding op de kop te tikken, maar dit heeft nog geen succes)

Gisteren ben ik voor de eerste keer op stap geweest hier in HK… Het was echt heel apart. Iedereen gaat buiten de 7eleven staan.. een shop die je overal kan vinden waar ze goedkoop drinken etc. verkopen. Daar heb ik echt gezien hoeveel verschillende mensen er hier zijn. Echt niet normaal… volgens mij dachten ze op een begeven moment dat ik ’t echt verschrikkelijk vond. Maar eigenlijk was ik gewoon rond aan het kijken. We zijn naar huis gegaan met de taxi. Nou dat was echt super makkelijk. Ik durfde eigenlijk niet… maar als ik had geweten dat het echt niks voorsteld. Dan had ik er niet eens over getwijfeld. ;)

Op stage gaat het ook steeds beter, mijn begeleider voor het grafisch gedeelte woont sinds 2 weken hier. En het klikt prima. Dus ook daarover hoef ik mijzelf geen zorgen te maken.

De afgelopen week ben ik een paar dagen ziek geweest… Maar ik ben nu weer helemaal gezond. Ofja.. ik heb nog wel last van mijn maag. Maar ik denk dat ik dat maar moet gaan accepteren. Hierdoor heb ik deze week niet kunnen sporten, maar morgen ga ik weer volop beginnen.

Ook heb ik vorige week zondag met Cola een workshop vilten gedaan. Leuk om 1 keer te doen. Je moet er echt onwijs veel geduld voor hebben. Maar goed, ik heb iets wat ik zelf heb gemaakt om mee naar huis te nemen.

Er zijn denk ik wel nog wat andere dingen die ik vergeten ben…. Ja die zijn er, haha. Maar ik beloof jullie dat er volgende week weer een nieuw verslag op staat! Het is hier al 22:00 en morgen moet ik weer op als jullie allemaal lekker liggen te slapen. Dus tijd voor mij om mijn kamer weer op te gaan ruimen en mijzelf klaar te maken voor weer een nieuwe werkweek.

Dus onthoud, volgende week ben ik er weer, met veel meer nieuws. :)

Liefs, Marloes

  • 17 Maart 2013 - 19:46

    Silvia :

    Leuk marloes! en alweer op de helft.. time flies...

  • 24 Maart 2013 - 17:29

    Luc Verspaget:

    Hee MArloes.....Het is nu bij jou 0.22uur je ligt te slapen natuurlijk.
    Leuk dat het zo goed gaat, en je ziet....ondanks alles dat de tijd vliegt.
    Nou tot volgende week dan heb ik weer 2 uur te lezen.

    Houdoe vanuit nummer 17

  • 24 Maart 2013 - 17:29

    Luc Verspaget:

    Hee MArloes.....Het is nu bij jou 0.22uur je ligt te slapen natuurlijk.
    Leuk dat het zo goed gaat, en je ziet....ondanks alles dat de tijd vliegt.
    Nou tot volgende week dan heb ik weer 2 uur te lezen.

    Houdoe vanuit nummer 17

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: