I did it! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu I did it! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

I did it!

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 November 2012 | Nederland, Helmond

Eindelijk, eindelijk na maanden wachten, spanning en onduidelijkheid is het dan zover. Vandaag kreeg ik het "verlossende" woord dat ik per januari naar Hongkong vertrek om daar voor 5,5 maanden stage te gaan lopen bij Willex. Iets wat gisteren nog mijn grootste wens was, is nu werkelijkheid. Rustig dringt het tot me door. Yes, I did it! Ik ga er van genieten en ga dit avontuur beleven zoals het goed voelt.

In mei kreeg ik een vacature binnen via stageplaza.nl of ik interesse had voor een stage in Hongkong. Ach, we kunnen het altijd proberen was mijn gedachten hierachter. Dus ik een mailtje gestuurd. Enkele dagen later kreeg ik een mailtje dat ik uitgenodigd werd voor een gesprek. Toen kreeg ik het wel even warm! Na het sollicitatiegesprek met Charles (de baas van Willex) kreeg ik meteen te horen dat ik door was naar "de volgende ronde" hiervoor moest ik tot november wachten op een opdracht. En geloof me, dat duurde echt een eeuwigheid.

Maandag 19-11-2012 kreeg ik de opdracht binnen in mijn mail. En de zenuwen sloegen meteen toe, het laatste moment om jezelf te bewijzen en je motivatie te laten zien! Bij de opdracht stond ook meteen dat ik moest wachten tot vrijdag (vandaag 23-11-2012) voor de uitslag. En voor mij begint een dag om 00:00, na enkele uurtjes slaap en ik denk dat ik wel minimaal 200 x mijn mail heb gecheckt had ik nog steeds niks gehoord. En dan lopen de zenuwen op. Om half 5 in de avond heb ik toch maar een keer een berichtje die kant op gedaan om te vragen of het al bekend was wie de stage had gekregen en of ze mij dat alsjeblieft wilde laten weten. 15 minuten later ging de telefoon en vertelde Charles mij dat ik de andere kandidaten achter mij heb gelaten en dat ik de stageplaats heb! Ik ga naar Hongkong!!! Ik moet eerlijk toegeven, dat er wel een traantje van geluk bij kwam kijken.

Ik vind het erg leuk om de berichtjes op facebook te lezen, de lieve berichtjes van mijn moeder en broers en ook het mailtje van Laura Martens doet me erg goed!

Ik ga weer genieten van mijn avond en van het moment, ik houd jullie op de hoogte.

Veel liefs, Marloes

  • 23 November 2012 - 22:21

    Steps:

    marc zou trots op op je zijn! ;)

  • 23 November 2012 - 22:39

    Aliki:

    Super, Marloes. Echt top. Geniet ervan!!!

  • 23 November 2012 - 23:13

    Judith:

    Super gedaan! Ben blij voor je en geniet er van!

  • 24 November 2012 - 02:52

    Lian:

    Super voor je meid!! Goed gedaan!!

  • 24 November 2012 - 08:33

    Cécile:

    Ik heb geen enkele basis om dit te zeggen anders dan dat je altijd een leuk buurmeisje was maaaaaarrrr: ik ben kei trots op je!

  • 24 November 2012 - 10:05

    Mama:

    Marloes, ik ben jouw grootste fan en word jouw meest trouwe lezer :)
    Je bent een kanjer!! Zoooo trots! x

  • 24 November 2012 - 10:58

    Annet:

    Marloes ik vind het kei gaaf dat het je gelukt is en ik ben een van de velen die jouw reisverslag gaat volgen xxx

  • 24 November 2012 - 21:55

    Pa:


    Ook ik ben trots op je en zal je reisverslag ook zeker volgen. Voor jou is dit een grote stap in je toekomst. Ik gun je dit grote avontuur van harte omdat je er hard voor gewerkt hebt. Ondanks dat ik eerlijk gezegd
    Hongkong wel erg ver weg vind.
    Geniet alvast van alle voorbereidingen en de voorpret want dit is zeker allemaal wel heel speciaal voor jou.
    Nogmaals je hebt het verdiend. xxx

  • 25 November 2012 - 08:03

    Marianne Teunissen:

    Hartstikke leuk voor je, Marloes! Knap, dat je bent uitgekozen. Ik ga zeker je reisdagboek volgen. :)

  • 25 November 2012 - 22:37

    Tanja:

    Ik vind het zo fijn voor je!!! Laat je creativiteit je inspiratie zijn..... Ben trots op je!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 11861

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: