Eerste weekendje op stap! - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu Eerste weekendje op stap! - Reisverslag uit Sha Tin Wai, Hong Kong van Marloes Vreeswijk - WaarBenJij.nu

Eerste weekendje op stap!

Door: Marloes Vreeswijk

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Februari 2013 | Hong Kong, Sha Tin Wai

Jaja, daar ben ik weer. Jullie hebben even moeten wachten, maar goed.... ik heb ook al aangegeven dat ik niet zoveel tijd heb om blogs te schrijven. Met mij gaat het goed, er zijn wel sommige momenten dat ik thuis mis, maar die horen er nu eenmaal bij. Contacten leggen gaat hier ook al veel beter dan verwacht, er begint zo langzaam aan een soort van “vriendenkring” te ontstaan!

Vorige week dinsdag ben ik verhuisd naar het gastgezin. Ik kwam dus aanrijden bij de flat waar nu woon en hij is echt super hoog! Het gebouw in totaal heeft 33 verdiepingen. Ik woon op de 30ste, ja, het was even slikken. Maar het valt opzich best mee. Ook heb ik natuurlijk kennis gemaakt met Water, de hond. Het is een leuk beestje, maar niet zo leuk als onze Pleun. Mijn kamer is erg klein, 2 bij 2 meter, mijn bed past erin er staat nog een klein bureau en een grote kast. Mijn koffer heeft helaas moeten verhuizen naar de woonkamer, ik voelde me er in het begin een beetje schuldig over, dat ik 'm nergens kwijt kan. Maar ze zijn hier erg creatief met ruimte dus nu is het een tafeltje geworden.

Afgelopen zaterdag ben ik naar de Bird Graden, Ladies Market en Flower Market geweest samen met Eefje. De Bird Graden is persoonlijk mijn favoriet, allemaal oude mensen nemen hun vogels mee naar daar om te socializen met andere vogels. Ook werden er natuurlijk vogels verkocht en alles wat een vogel maar nodig heeft of nodig kan hebben om te leven. Aan de ene kant vond ik het wel zielig om die vogeltjes zo met z'n tienen naast elkaar op een stokje te zien zitten, maar je zag ook wel dat er goed voor die beestjes gezorgd werd. Dat maakt het dan weer wat minder zielig.

Zondag ben ik naar de Universiteit geweest voor de Liondance van Eefje, erg grappig om te zien en ook leuk om te zien hoe dat hier allemaal gaat. Daarna ben ik gaan lunchen met Annemarelle een meisje wat ik via de oude stagiaire van Willex ken. Was erg gezellig, we hebben Dim Sum gegeten. Een soort tapas op z'n chinees. Allemaal kleine hapjes, zoet en hartig echt van alles! En ja, ook loempia's maar hier zit er dan gewoon 1 dikke garnaal in, haha.

Zondag middag ben ik dan “eindelijk gaan fietsen”... ik kan bij deze vertellen dat jullie het woord fietsen alleen maar in dit verslag nog zullen lezen want dat doe ik dus echt nooit meer! De fiets was veel te klein en de remmen deden het maar half. Ik heb onwijs last van mijn rug gehad... Maar gelukkig is dat wel weer over nu. De bus kost hier maar 40 cent, dus dan maar mooi met de bus!

Ook ben ik hier afgelopen week begonnen met hardlopen, tot nu toe gaat dat erg goed en heb ik er nog plezier in... vanavond nog een keer hardlopen en dan nog 5 keer en dan heb ik mijzelf nieuwe schoenen beloofd. (ik heb heeeeele leuke gezien!) Ik hoorde zojuist dat het ongeluk brengt om schoenen te kopen met het Chinees nieuwjaar. Dikke pech voor mij want de 10e keer harlopen valt precies in het Chinees nieuwjaar. Dus haal ik de schoenen deze week al, maar haal ik ze pas uit de doos na mijn 10e keer natuurlijk!

Met het chinees nieuwjaar ben ik uitgenodigd bij de familie van mijn collega, ik ben erg benieuwd hoe het daar is en gaat. Helaas moet ik hierdoor wel het vuurwerk missen. Maar dat is blijkbaar ook nog een heel gedoe om daarvoor een fatsoenlijk plekje te hebben. En met een echte Chinese familie nieuwjaar vieren vind ik toch ook wel erg speciaal hoor!

Afgelopen maandag heb ik mijn buurjongen ontmoet, een leuke jongen van 16 jaar. Wel een beetje jong maar dat maakt mij niet uit. Hij noemde mij al meteen bij zijn vrienden the dutch friend, dat is natuurlijk wel grappig. Woensdag kwam ik 'm toevallig tegen in de bus. En gisteren heeft hij me alweer gestalked via de telefoon, dus dat gaat wel goed komen. En nee, geen liefde, hij heeft een vriendin en is veel te jong.

Gisteren ben ik na het werk naar een Nederlandse kunstenares geweest, ik heb haar ontmoet tijdens de dagen van de open units. Dat was nog een hele wereldreis om daar te komen. Maar uiteindelijk had ik het gevonden. Met een beetje hulp van verschillende mensen. Ik kwam echt aan in een paleis! Het was zo ontzettend groot en mooi! In de lift hing gewoon een kroonluchter. (ik dacht eerst wat hebben ze hier nou voor stomme belletjes, keek ik dus om hoog hing er een hele mooie moderne kroonluchter) Ze heeft 2 dochters, een woont in Londen en de ander woont nog thuis, Nola. Een leuke meid! Rond een uur of 22:00 ben ik weer richting huis gegaan.

Het aankomend weekend ga ik naar Tai Wo om naar eens soort boerderij te gaan. En ook naar Tai Po Market voor het Spoorwegen museum van Hong Kong... Ik verwacht niet dat ik dat leuk ga vinden. Maar ik kan het maar beter gezien hebben voordat ik spijt krijg. Zondag blijf ik een beetje meer in de buurt voor een temple met 10.000 boeddha's. Dit lijkt me wel heeel bijzonder! En natuurlijk ga ik hier foto's maken als toegestaan is. In de middag ga ik richting Tai Wai haar het Heritage Museum. In dit museum laten ze zien hoe Hong Kong ontstaan is en hebben ze ook een dorp nagebouwd van vroeger. Dit lijkt me dan wel weer heel boeiend.

Volgende week staat ook al bijhoorlijk volgepland maar dat vertel ik wel weer in het volgende blog!

Veel liefs, Marloes

  • 01 Februari 2013 - 11:18

    Chantal:

    Dat klinkt als een groot avontuur Marloes! En juist alles doen zodat je nergens spijt van krijgt! Gelukkig dat je al wat vrienden krijgt, maar daar was ik ook niet bang voor! :) ik wacht met smart op je volgende blogje! Ondertussen is de sneeuw hier weg en hopelijk komt de lente eraan! Xxx

  • 01 Februari 2013 - 11:18

    Chantal:

    Dat klinkt als een groot avontuur Marloes! En juist alles doen zodat je nergens spijt van krijgt! Gelukkig dat je al wat vrienden krijgt, maar daar was ik ook niet bang voor! :) ik wacht met smart op je volgende blogje! Ondertussen is de sneeuw hier weg en hopelijk komt de lente eraan! Xxx

  • 01 Februari 2013 - 11:18

    Tanja:

    Leuk marloes!!! Jou dag heeft 36 uur nodig!!!!

  • 01 Februari 2013 - 12:48

    Silvia:

    Ha die Marloes,

    Ook al heb je niet veel tijd om te schrijven hier.. (niet gek met alles wat je doet,zo te lezen!)..
    Vind het toch ontzettend leuk om zo te lezen!

    Plezier daar

    x

  • 01 Februari 2013 - 13:26

    Marloes Vreeswijk:

    Tanja alsjeblieft niet! Moet er niet aan denken dat mijn werkdag zo lang zou duren! ;)

  • 01 Februari 2013 - 18:45

    Monique Vreeswijk:

    Hey bezige bij... weer leuk om je blog te lezen. xx

  • 01 Februari 2013 - 23:47

    Toos Claessens :

    Heey Marloes, goed om te lezen dat je zo makkelijk integreert op werk en sociaal vlak. En .....je kan nog altijd schrijfster worden :-) want je blog leest zo leuk en boeiend !
    Ik kijk al uit naar de volgende

  • 02 Februari 2013 - 06:05

    Peggy:

    Hooooi! Wat geweldig allemaal wat je beleeft!!! Leuk om te lezen, ik zie het allemaal al helemaal voor me.
    Dikke knuffel van ons allen en natuurlijk ook van oma! XXX

  • 02 Februari 2013 - 11:17

    Ingrid Verleg:

    Heeey Marloes,
    Leuk om weer iets van je te lezen. Geweldig om te horen hoe goed het met je gaat.
    Blijf genieten.

  • 02 Februari 2013 - 13:02

    Lizet Van Deursen:

    He Marloes
    Ik vind dit kei leuk om te lezen en heel fijn dat je het leuk hebt daar
    Geniet ervan
    Gr Lizet

  • 04 Februari 2013 - 11:00

    Oma Corry:


    Meiske wat maak jij veel mee! heel goed dat je zoveel mogelijk mee maakt. Wat schrijf je leuk. Het is een echt reis verlag, knap hoor. Ben benieuwd naar het vervolg.

    heel veel groetjes

  • 05 Februari 2013 - 15:18

    Margy Van Hout:

    Hoi Marloes,

    Fijn dat je het naar je zin hebt in dat verre land. Ik vind het knap. Ik was het nog vergeten op het koor om je heel veel plezier te wensen, dus bij deze: heel veel plezier en tot over een half jaar en geniet ervan. Groetjes Margy

  • 05 Februari 2013 - 23:04

    Jelmer Vreeswijk:

    He zusje!
    Wat schrijf je leuk met de nodige humor in je teksten. Super fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en zoveel onderneemt. En door veel te ondernemen leer je vanzelf weer nieuwe mensen kennen.

    Hier gaat alles goed, prima zelfs. Volgende week woensdag vertrek ik richting Alicante, Jochem. Op school is het drukdrukdruk en veel... maar we zien het allemaal wel hoe het afloopt. Tot nu toe in ieder geval nog heel interessant. En zo te zien maak jij ook alleen maar leuke dingen mee! Ik kijk alweer uit naar je volgende blog!

    Veel liefs van mij en zet hem op daar!
    Kus van je broer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 08 December 2016

Solotraveling

18 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Zo(n)mervakantie

14 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Mijn grote avontuur.

Landen bezocht: